اتوماسیون صنعتی

PLC

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

industrial automation

فرهنگ لغت اتوماسیون را اینگونه تعریف می کند: «تکنیک ساختن یک دستگاه، یک فرآیند یا یک سیستم به طور خودکار.»

ما اتوماسیون را به عنوان "ایجاد و استفاده از فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات" تعریف می کنیم.

با استفاده از تعریف ما، حرفه اتوماسیون شامل "همه افرادی است که در ایجاد و استفاده از فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات مشارکت دارند". و حرفه ای اتوماسیون "هر فردی است که در ایجاد و استفاده از فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات دخالت دارد."

اتوماسیون شامل بسیاری از عناصر حیاتی، سیستم ها و عملکردهای شغلی است.
اتوماسیون مزایایی را برای تقریباً تمام صنعت فراهم می کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 تولید، شامل مواد غذایی و دارویی، شیمیایی و نفت، خمیر و کاغذ
 حمل و نقل، از جمله خودرو، هوافضا، و راه آهن
 آب و برق، از جمله آب و فاضلاب، نفت و گاز، برق و مخابرات
 دفاع
 عملیات تاسیسات، از جمله امنیت، کنترل محیطی، مدیریت انرژی، ایمنی، و سایر اتوماسیون ساختمان
و خیلی های دیگر
اتوماسیون تمامی عملکردهای صنعت از نصب، ادغام و نگهداری گرفته تا طراحی، تدارکات و مدیریت را در بر می گیرد. اتوماسیون حتی به کارکردهای بازاریابی و فروش این صنایع نیز می رسد.

اتوماسیون شامل طیف وسیعی از فناوری‌ها از جمله رباتیک و سیستم‌های خبره، تله متری و ارتباطات، الکترواپتیک، امنیت سایبری، اندازه‌گیری و کنترل فرآیند، حسگرها، برنامه‌های بی‌سیم، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، اندازه‌گیری آزمایشی و بسیاری موارد دیگر است.

چرا حرفه ای اتوماسیون اینقدر مهم است؟
به تلفن همراه و رایانه ای که هر روز برای انجام کار خود استفاده می کنید فکر کنید. به ماشینی که می‌روید تا سرکار ببرید فکر کنید. به غذایی که می خورید فکر کنید؛ آبی که می نوشید؛ لباس هایی که می پوشید؛ و وسایلی که برای نگهداری، آماده سازی و تمیز کردن آنها استفاده می کنید. به تلویزیونی که تماشا می کنید، بازی های ویدیویی که بازی می کنید یا سیستم موسیقی که به آن گوش می دهید فکر کنید. به ساختمان هایی که بازدید می کنید فکر کنید. به هر راحتی یا نیاز مدرن فکر کنید. تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید نتیجه فرآیندهای پیچیده است. بدون افراد با استعداد برای طراحی، ساخت، بهبود و نگهداری این فرآیندها، این پیشرفت های تکنولوژیکی هرگز رخ نمی داد و نوآوری های آینده غیرممکن بود. بدون متخصصان اتوماسیون، جهان و آینده ما بسیار متفاوت خواهد بود.

متخصصان اتوماسیون مسئول حل مسائل پیچیده در بسیاری از جنبه های حیاتی صنعت و فرآیندهای آن هستند. کار متخصصان اتوماسیون برای حفظ سلامت، ایمنی و رفاه عمومی و پایداری و ارتقای کیفیت زندگی ما بسیار مهم است.

دولت ایالات متحده، در میان بسیاری دیگر، ارزش نامعلوم متخصصان اتوماسیون را به رسمیت می شناسد. حمایت از اهمیت اتوماسیون برای صنعت از سوی کمیته تخصیص سنای ایالات متحده صورت می گیرد. در 30 ژوئن 2009، کمیته زبان گزارش (شامل گزیده ای که در زیر نشان داده شده است) را به همراه لایحه ارائه کرد: H. R. 2847 (قانون تخصیص اعتبارات تجارت، عدالت، علم و آژانس های مرتبط، 2010) با تاکید بر اهمیت اتوماسیون برای صنعت:

«حمایت از تولیدکنندگان کشور، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک، برای نوآوری آمریکا در بازار جهانی بسیار مهم است... MEP، NIST و شرکای آن به اهمیت اهمیت اتوماسیون در تسریع و یکپارچه‌سازی فرآیندهای تولید توجه دارند. موضوع اتوماسیون به جای اینکه به عنوان یک فناوری مستقل عمل کند، همه سطوح صنعت را در بر می گیرد و به ویژه بر حوزه های سیستم های کنترل امنیت سایبری، حسگرهای صنعتی بی سیم، قابلیت همکاری سیستم ها و سایر فناوری های اساسی اتوماسیون ضروری برای موفقیت صنعتی تأثیر می گذارد. شرکت ها NIST تشویق می‌شود تا با کارشناسان مستقل در زمینه اتوماسیون مشورت و همکاری کند تا از تلاش‌های آژانس در همکاری با صنعت برای افزایش نوآوری، تجارت، امنیت و مشاغل حمایت کند."

متخصصان اتوماسیون نقش مهمی در محافظت از ما در برابر حملات سایبری ایفا می کنند و خواهند داشت. بهبود کیفیت زندگی ما؛ و اطمینان از قابلیت اطمینان، کارایی، ایمنی، بهبود مستمر و رقابت پذیری سیستم‌های قدرت الکتریکی، سیستم‌های حمل و نقل، عملیات تولیدی، و صنعت به عنوان یک کل. بدون این افراد نمی توانیم به آینده پیش برویم.

  • INDUSRTIAL beig