اتوماسیون صنعتی

PLC
  • ۰
  • ۰

چشم انداز فناوری تولید در دهه های اخیر به شدت تکامل یافته است. با ورود به چهارمین انقلاب صنعتی، ارزیابی فناوری‌های مختلف موجود و شناسایی مناسب‌ترین فناوری‌ها برای کسب‌وکار شما می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد. در سال‌های اخیر، نوآوری در فناوری اتوماسیون صنعتی (AT) رشد کرده است و با فشار سالم ناشی از تغییرات ناشی از همه‌گیری COVID-19، منجر به تسریع قابل توجهی در پذیرش AT شده است.

یکپارچه‌سازی متفکرانه فناوری می‌تواند به ساده‌سازی عملیات، بهبود کیفیت خروجی و کاهش هزینه‌ها کمک کند، که همگی می‌توانند به موقعیت‌یابی صنعت رقابتی و به حداکثر رساندن سود منجر شوند. برعکس، ادغام عجولانه یا نادرست می تواند منجر به ناکارآمدی، افزایش هزینه مواد و سردردهای عملیاتی برای مدیریت شود.

اهداف و نیازهای فعلی خود را بیان کنید
اولین گام در یکپارچه سازی فناوری تولید این است که تعیین کنید چه چیزی شما را به دنبال اتوماسیون انگیزه می دهد. AT می تواند با بهبود کنترل کیفیت، افزایش مقیاس پذیری، بهبود سرعت بازار، کاهش هزینه های عملیاتی، بهبود ایمنی یا ترکیبی از هر کدام به کسب و کار شما کمک کند. بیان واضح اهداف و نیازهای خود برای خودکارسازی در اوایل تجزیه و تحلیل به شما امکان می‌دهد تا هدف خود را به سمت AT متمرکز کنید که کارایی و سودآوری را در سیستم‌های تجاری شما به حداکثر می‌رساند.

با در نظر گرفتن نیازهای آینده شما
در فضای اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده ها ضروری است و استفاده از راه حل های مبتنی بر داده ضروری است. شناسایی فعال فرصت‌های بهبود فرآیند و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌های مقیاس‌پذیر و ارائه‌های مجوز مربوطه آن‌ها برای تضمین و حفظ موقعیت رقابتی صنعت ضروری است.

تبلیغات

تقاضا برای پایداری و بهره وری انرژی در سراسر زنجیره تامین تولید یکی دیگر از ملاحظات مهم ادغام AT است. شیوه‌های انرژی ناپایدار و ناکارآمد از نظر زیست‌محیطی می‌توانند هر گونه صرفه‌جویی در هزینه‌های مادی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های AT را از مسیر خارج کنند و به درک منفی مصرف‌کننده از کسب‌وکار شما کمک کنند. ابتکارات متمرکز بر آب و هوا و افزایش فشار مصرف‌کننده برای ترکیب شیوه‌های پایدار، شرکت‌های تولیدی را وادار می‌کند تا فرآیندهای اتوماسیون سازگار با محیط زیست را اتخاذ کنند. اتخاذ زودهنگام AT پایدار و حساس به محیط‌زیست می‌تواند با تقویت وفاداری مصرف‌کننده، کاهش هزینه‌های عملیاتی و به حداقل رساندن هزینه‌های انطباق مقررات آتی، مزیت‌های رقابتی به همراه داشته باشد.

در حال مذاکره برای توافقنامه مجوز
قبل از تعهد به یک فروشنده AT، بسیار مهم است که توافقنامه مجوز شما به طور دقیق استفاده مورد نظر شما از فناوری را مجاز کند. مجوزها اغلب شامل محدودیت‌هایی در مدت یا دامنه مجوز، تعداد کاربران دارای مجوز و مکان‌های استفاده مجاز هستند. برخی از محدودیت ها ممکن است قابل قبول باشند، اما بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که محدودیت های تجویز شده مانع اجرای طرح کسب و کار شما نمی شود. به عنوان مثال، اگر شرکت های وابسته شما نیاز به استفاده از AT شما دارند، باید مطمئن شوید که مجوز هزینه های اضافی قابل توجه یا ممنوعیت های کلی برای چنین استفاده ای اعمال نمی کند. در همین راستا، درک همه هزینه‌های مجوز قابل اعمال (به ازای هر کاربر، ماهانه، هر تراکنش، و غیره) و اینکه چگونه تغییرات در ساختار هزینه فروشنده می‌تواند بر قیمت نهایی شما تأثیر بگذارد، عاقلانه است.

همچنین بسیار مهم است که بدانیم آیا مجوز مالکیت حق چاپ، حق اختراع یا سایر حقوق مالکیت معنوی مرتبط با خروجی های تولید را به فروشنده فناوری اعطا می کند یا خیر. به عنوان مثال، اگر با استفاده از AT بتوانید ابزار مؤثرتری برای تولید یا ارائه محصولات و خدمات خود ایجاد کنید، می خواهید تجاری سازی و استفاده از حقوق تحت شرایط مجوز را حفظ کنید که به اندازه کافی آن الزامات را منعکس می کند. بر این اساس، تأیید اینکه چنین پیشرفت‌هایی بلافاصله به مالکیت فروشنده تبدیل نمی‌شوند و برای استفاده از آنها مستلزم پرداخت هزینه اضافی است، مهم است. غفلت از در نظر گرفتن شرایط مالکیت در ابتدای رابطه مجوز AT ممکن است منجر به دعوی قضایی پرهزینه، ناتوانی در سود بردن از نوآوری و از دست رفتن فرصت های نفوذ در بازار شود.

درک خطرات امنیت سایبری
اتخاذ هر نوع فناوری مدرن خطرات امنیت سایبری را به همراه دارد. عوامل مخرب اغلب از آسیب‌پذیری‌های موجود در اکوسیستم‌های فناوری عملیاتی (OT)، شبکه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری که تجهیزات و فرآیندهای تولیدی را قادر می‌سازد تا به طور کارآمد عمل کنند، استفاده می‌کنند. از آنجایی که این بازیگران استراتژی‌های حمله پیچیده‌تری را توسعه می‌دهند، شبکه‌های OT اغلب در اتخاذ دفاع‌های مربوطه کند هستند یا ناتوان هستند. استراتژی‌های دفاعی سنتی فناوری اطلاعات و پاسخ‌های نظارتی به تهدیدات سایبری اغلب برای شبکه‌های OT نامناسب هستند. به عنوان مثال، دستگاه های OT ممکن است فاقد پیچیدگی برنامه نویسی برای اعمال اقدامات پیشگیرانه مانند رمزگذاری به عنوان اولین خط دفاعی باشند. علاوه بر این، اکوسیستم های OT که به چندین فروشنده AT متکی هستند، به دلیل افزایش دامنه قرار گرفتن در معرض زیرساخت ها در معرض عوامل مخرب، خطرات امنیت سایبری را افزایش داده اند. هر محصول AT باید امنیت سایبری خود را داشته باشد

پروتکل های ty در حالی که به طور منسجم در اکوسیستم کار می کنند. صرفاً فرض اینکه فناوری های مختلف ایمن هستند و می توانند به طور ایمن با هم تعامل داشته باشند، یک بازی خطرناک است.

فرصت‌های فراوانی برای کسب‌وکارهای تولیدی وجود دارد تا از AT برای بهبود کارایی عملیاتی و حداکثر کردن سود استفاده کنند. با این حال، به راحتی می‌توان در دام صدور مجوز یا کسب AT افتاد، زیرا دیگران این رویکرد را در پیش گرفته‌اند. AT که به طور خاص برای نیازهای تجاری شما طراحی شده است، مطمئناً می تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند، زمانی که اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود را به دقت و با دقت در نظر گرفته و شناسایی کرده باشید، گزینه های موجود AT را بررسی کرده و شرایط مناسب مجوز AT را مذاکره کرده باشید. مانند هر فناوری دیگری، AT پتانسیل رشد کسب و کار شما و بهره وری را دارد، اما AT نمی تواند بر کمبود آمادگی یا تجزیه و تحلیل با توجه به نیازها و الزامات تجاری شما غلبه کند.

رابرت پیاسنتین شریک گروه فناوری McMillan LLP است. او توصیه های حقوقی عملی را ارائه می دهد که منجر به موفقیت ابتکارات رهبری، حاکمیت و مذاکره استراتژیک مشتریانش می شود. فعالیت تجاری او شامل معاملات برون سپاری فناوری است. راه حل های توسعه نرم افزار و صدور مجوز؛ ترتیبات تجاری سازی IP استراتژیک و فناوری؛ و مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت سایبری.

آنیکا کلاسن دانشجوی رشته مقاله در مک میلان است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نویسندگان، لطفاً به mcmillan.ca مراجعه کنید.

این مقاله در اصل در شماره اکتبر 2021 Manufacturing AUTOMATION منتشر شد.

مدیریت خودکار زباله های الکتریکی
26 ژانویه 2022 | اخبار

اقتصاد دایره ای مدلی از تولید و مصرف است که شامل استفاده مجدد و بازیافت مواد و محصولات با هدف مقابله با چالش های زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوا، از دست دادن تنوع زیستی، زباله و آلودگی است. با این حال، برخی از فرآیندهای درگیر در تجزیه محصولات مازاد، برای برداشت مواد برای استفاده مجدد، می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

Votechnik یک برنامه خودکار توسعه داده است که از یک ربات صنعتی KUKA برای از بین بردن ایمن صفحه نمایش و مانیتور تلویزیون LCD استفاده می کند. استخراج گازهای خطرناک (جیوه) و حذف عناصر تیز (لوله های فلورسنت و صفحه نمایش) سلول خطرات موجود برای انسان را از بین می برد و در عین حال با مسئله رشد زباله های الکتریکی نیز مقابله می کند.

سالانه 200 میلیون LCD فروخته می‌شود، که با توجه به جریان‌های زباله‌ای که پس از آن ایجاد می‌شود، چالش مهمی در مورد چگونگی دفع کارآمد، مقرون‌به‌صرفه و ایمن محصولات ایجاد می‌کند.

تاثیر تلویزیون های LCD بر محیط زیست بسیار زیاد است. یک گاز گلخانه ای "پنهان" به نام نیتروژن تری فلوراید که در ساخت تلویزیون های صفحه تخت استفاده می شود، می تواند گرمایش جهانی را تسریع بخشد، بنابراین تخمین زده می شود که بیشتر از نیروگاه های زغال سنگ است. اگرچه تقاضای مصرف کنندگان برای چنین ابزارهایی به این معنی است که تعداد بیشتری از این اقلام همچنان وارد این جریان های زباله می شوند.

متأسفانه در گذشته بسیاری از این محصولات به محل های دفن زباله فرستاده می شدند که برای سلامتی نیز خطراتی را به همراه دارد. جیوه موجود در محصولات، هنگامی که در خاک و/یا آب جذب می‌شود، می‌تواند وارد زنجیره غذایی شود و باعث بروز همه مشکلاتی مانند اثرات عصبی عضلانی و اختلالات شناختی شود. یک دستگاه تلویزیون معمولی 40 اینچی می تواند حاوی تقریباً 60 فوت لامپ نازک باشد که حاوی جیوه است که بسیار سمی است.

بنابراین سلول چگونه کار می کند، و چه مزایایی را می توان در اقتصاد دایره ای به دست آورد؟

بزرگترین تهدیدی که برای انسان در هنگام آلودگی ال سی دی و ضایعات الکتریسیته وجود دارد، قرار گرفتن در معرض گازهای مضر و کریستال های مایع است. به این شیشه های شکسته، به دلیل استخراج لوله های فلورسنت و صفحه تلویزیون، اضافه کنید، و به راحتی می توان فهمید که چرا اتوماسیون فرآیند روبات بهترین گزینه برای چنین روش خطرناکی است. ALR-4000 برای آلودگی ال سی دی این قطعات و مواد خطرناک طراحی شده است و این کار را با توان فوق العاده بالا انجام می دهد.

ALR-4000 نه تنها کار دستی و عنصر خطر را حذف می کند، بلکه در مقایسه با همان فرآیند دستی، توان عملیاتی را از پنج در ساعت به 60 افزایش می دهد. این یک افزایش عظیم 1200٪ است! به این آمار، توانایی ماشین را برای کار 24 ساعته و 7 روز هفته اضافه کنید و به راحتی می توانید ببینید که چگونه ALR-4000 می تواند مشکل عظیم ضایعات الکترونیکی را حل کند.

و از آنجایی که فرآیند تخلیه آلودگی در داخل ALR-4000 انجام می‌شود، یک سیستم فیلتر کربن داخلی تضمین می‌کند که آن گازهای مضر جذب شده و از انتشار آن در جو جلوگیری می‌کند. فیلترهای کربن بلوک در فیلتر کردن آلاینده ها از جمله گازهای خطرناک بسیار موثر هستند و به همین دلیل، جاه طلبی های Votechnik برای ایجاد یک سیستم "plug-and-play" محقق شده است.

این سیستم دارای ربات صنعتی KUKA's KR QUANTEC با بار بالا است. پایدارترین مدل ربات KUKA تا به امروز، ارائه راندمان عملیاتی فوق العاده، راه اندازی و نگهداری مقرون به صرفه، تعداد قطعات کاهش یافته، به لطف طراحی ماژولار، ویژگی هایی که به حداقل رساندن نیازهای تعمیر و نگهداری، کابل کشی نوآورانه و مفاهیم تامین انرژی کمک می کند. و کاهش زیادی در هزینه های جاری خود ربات نیز 90 درصد قابل بازیافت است.

تنوع زیادی از پیکربندی های LCD وجود دارد: اشکال و اندازه های مختلف. می سازد و مدل می کند. آنها می توانند شامل بیش از 150 پیچ و ابزارهای مختلف بست، از چسب گرفته تا نوار چسب و اتصالات کابل باشند. آنها ممکن است بلندگو در بالا و پایین یا حتی یک پخش کننده DVD در پشت داشته باشند. چنین تنوعی از اجزاء برای رسیدگی منجر به چهار دور توسعه فناوری توسط Votechnik برای دستیابی به یک راه حل شده است. یک دستگاه قوی و خودکار که می تواند با طیف گسترده ای از تکرارهای LCD مقابله کند.

ربات صنعتی QUANTEC بسیار سفت، بسیار قابل اعتماد و بسیار قابل تکرار است، اما همچنین دارای ظرفیت بارگیری برای تحمل بارهای بزرگ، از جمله ابزارهای سنگین در انتهای بازو است. استحکام آن آن را در محیط بازیافت زباله کامل می کند، که به سطحی از مهارت خودکار برای انجام کارهای تکراری، با سطح بالایی از دقت و تکرار نیاز دارد.

نکته مهم برای Votechnik نه تنها یک ربات بسیار قابل اعتماد بود، بلکه رباتی بود که به خوبی در سطح بین المللی پشتیبانی می شد. طرح استقرار آنها، برای ادغام ماشین‌ها در سطح جهانی، به این معنی بود که پشتیبانی برای آنها اهمیت زیادی داشت. ردپای جهانی KUKA و توانایی آن در پشتیبانی از ماشین آلات ALR-4000 در سطح بین المللی قابل توجه بود.

Lisa O'Donoghue در مورد توسعه ALR-400 گفت: "تمام جهان به سمت یک اقتصاد دایره ای حرکت می کند و اروپا با ابتکاراتی مانند معامله سبز و اقدام اقتصاد دایره ای پیشرو است.

یک چنین ابتکاراتی برای بازگرداندن مواد از محصولاتی که در حال حاضر استفاده می‌کنیم و بازگرداندن آنها به حالت دایره‌ای ضروری است. این واقعاً ستون فقرات بازیافت است و ما (Votechnik) فناوری مانند ما را پیشرو می‌دانیم، برای پردازش با توان بالا برای آزادسازی مواد ارزشمند از زباله‌ها، اما همچنین برای پاکسازی و جذب آن مواد خطرناک در این فرآیند.»

ALR-4000 10 سال از توسعه خود می گذرد، و اکنون پس از چهار دور توسعه فناوری، آیا این راه حل بازیافت خودکار و چشمگیر می تواند پاسخی به چالش های بسیاری باشد که صنعت کالاهای مصرفی الکترونیکی ارائه می دهد؟

  • ۰۰/۱۰/۰۹
  • INDUSRTIAL beig

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی