اتوماسیون صنعتی

PLC
  • ۰
  • ۰

محفظه دستی قوی برای کنترل ماشین، اتوماسیون کارخانه، ربات ها، وسایل نقلیه
26 ژانویه 2022 | رباتیک

محفظه دستی محکم اما ارگونومیک با طرح های انتخابی درب موجود است

استفاده روزافزون از اتوماسیون و روباتیک کارخانه‌ای هوشمند، تقاضا برای محفظه‌های الکترونیکی صنعتی دستی ROLEC را افزایش می‌دهد.

دستی محکم و ارگونومیک برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله کنترل ماشین، اتوماسیون، روباتیک، تجهیزات کشاورزی و وسایل نقلیه ایده آل است. این محفظه های آلومینیومی دایکاست سبک و راحت برای نگهداری طولانی مدت هستند، اما به اندازه کافی مقاوم هستند تا در شرایط کاری بسیار چالش برانگیز مقاومت کنند.

دو نسخه پایه موجود است: یکی برای منبع تغذیه خارجی بسته است. اچ ام ای دیگری با محفظه باتری (4 x AA یا 2 x 9 ولت). هر پایه را می توان با انتخاب دو درب (نسخه R یا نسخه S) مشخص کرد: هر دو برای قرار دادن صفحه کلید غشایی یا برچسب محصول فرو رفته اند. نسخه R دارای لبه باریک است. نسخه S دارای یک شیب ارگونومیک است. در داخل، پیچ های رزوه ای برای PCB ها و صفحات نصب وجود دارد.

محفظه ها به عنوان استاندارد دارای رتبه IP 66 هستند (IP 67 اختیاری). آنها در سه اندازه موجود هستند: 180 x 80 x 42.4 mm، 220 x 100 x 42.4 mm و 220 x 100 x 62.4 mm. نسخه R به صورت استاندارد خاکستری روشن (RAL 7035) است. نسخه S دارای پایه مشکی (RAL 9005) و رویه فلزی نقره ای است.

لوازم جانبی عبارتند از: گلند کابل، گیره نگهدارنده (که با بند قابل استفاده است)، بست دیواری برای بستن گیره و بند حمل با محافظ.

شروع کار در الکترونیک: یکسو کننده ها
در شماره ماه می/ ژوئن Elektor، ما از دیود به عنوان اولین نماینده خانواده نیمه هادی ها استقبال کردیم و بدون آن نمی توان به الکترونیک امروزی فکر کرد. اکنون می خواهیم با یکسو کننده ها محاسبه کنیم. از این گذشته، ما نمی توانیم فقط قطعات را به هم لحیم کنیم و امیدوار باشیم که کار کند.

اجازه دهید ابتدا نگاهی به یکسو کننده نیمه موج خود بیندازیم (شکل 1).

220169 شکل 1.jpg
شکل 1: یکسو کننده نیمه موج.
هرچه ظرفیت خازن الکترولیتی بزرگتر باشد، ولتاژ کمتری در طول نیم دوره های منفی ولتاژ AC کاهش می یابد. و همچنین، همانطور که مقاومت کوچکتر می شود (و بنابراین جریان کشیده شده توسط بار بزرگتر می شود)، ولتاژ در طول نیم دوره های منفی بیشتر کاهش می یابد (به گفته مهندس الکترونیک، فروپاشی). ما می توانیم این را در یک فرمول قرار دهیم:

فرمول 220169 1.jpg
ما فرض کرده ایم که جریان ثابت است. حال فرض کنید یک ترانسفورماتور 15 ولت، یک یکسو کننده نیم موج و باری با جریان 1 آمپر داریم. ولتاژ ارائه شده توسط یکسو کننده باید توسط یک آی سی تنظیم کننده تثبیت شود که حداقل ولتاژ ورودی 18 ولت برای ایجاد یک ولتاژ ورودی نیاز دارد. ولتاژ خروجی پایدار 15 ولت. (در شماره آینده به آن آی سی باز خواهیم گشت.) در این صورت، خازن چقدر باید باشد؟

ابتدا باید مقدار پیک ولتاژ AC را محاسبه کنیم. در مقاله قبلی در این سری، دیدیم که برای مقدار پیک اعمال می شود:

فرمول 220169 2.jpg
برای راحتی ما، 0.7 ولت را از حداکثر ولتاژ کم می کنیم (که ولتاژ پیشروی دیود سیلیکونی است که به عنوان یکسو کننده استفاده می شود):

فرمول 220169 3.jpg
در مورد کمال گرایان در میان شما، ما نتیجه را به یک اعشار گرد کرده ایم - که در این مورد به اندازه کافی دقیق است. از آنجایی که آی سی به ولتاژ ورودی حداقل 18 ولت نیاز دارد (این حداقل ولتاژ ورودی را می توانیم در برگه اطلاعات آی سی بیابیم)، ولتاژ مجاز است در طول یک دوره حداکثر 2.5 ولت کاهش یابد. ما فرمول ولتاژ دو سر خازن را بازنویسی می کنیم و مقادیر جریان، ولتاژ و فرکانس را اضافه می کنیم:

فرمول 220169 4.jpg
مقدار استاندارد بعدی بزرگتر 10000 µF خواهد بود و برای جریان تنها 1 A، خازن کاملاً حجیم است. از نظر تئوری، دو روش برای دستیابی به مقدار کمتر (و بنابراین یک خازن الکترولیتی کوچکتر و ارزانتر) وجود دارد:
 

ما یکسوسازی تمام موج را اعمال می کنیم، به این معنی که خازن دو برابر بیشتر شارژ می شود.
ولتاژ ترانسفورماتور و در نتیجه اختلاف ولتاژ مجاز را افزایش می دهیم.
این یکسوسازی تمام موج بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت. در زیر ابتدا به "افزایش ولتاژ ترانسفورماتور" می پردازیم. اگر از ترانسفورماتور 18 ولت به جای نسخه 15 ولت در مثال استفاده کنیم، پیک ولتاژ حدود 24.7 ولت را در دیود اندازه گیری می کنیم، و این به معنای حداکثر اختلاف ولتاژ مجاز 6.7 ولت است. بنابراین انتخاب خازن می تواند به نسبت کوچکتر باشد. مقدار محاسبه شده حدود 3000 µF و مقدار استاندارد بعدی بزرگتر 3300 µF یا 4700 µF است.

همانطور که یک فیلسوف معروف فوتبال هلندی (یوهان کرویف) زمانی گفت، هر مزیتی دارای معایبی است: این راه حل شامل مصرف انرژی بیشتر و همچنین اتلاف گرمای بیشتر در تنظیم کننده ولتاژ است. برای این کار، نگاهی به شکل 2 خواهیم داشت.

کیف دستی ROLEC را می توان کاملاً سفارشی تهیه کرد. خدمات شامل رنگ های سفارشی، ماشینکاری CNC، حکاکی/ پردازش لیزری، چاپ با کیفیت عکس افسانه ها، آرم ها و گرافیک ها، محافظ EMC، پنجره های نمایشگر و مونتاژ می باشد.

 

  • ۰۰/۱۱/۲۹
  • INDUSRTIAL beig

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی