اتوماسیون صنعتی

PLC
  • ۰
  • ۰

محفظه دستی قوی برای کنترل ماشین، اتوماسیون کارخانه، ربات ها، وسایل نقلیه
26 ژانویه 2022 | رباتیک

محفظه دستی محکم اما ارگونومیک با طرح های انتخابی درب موجود است

استفاده روزافزون از اتوماسیون و روباتیک کارخانه‌ای هوشمند، تقاضا برای محفظه‌های الکترونیکی صنعتی دستی ROLEC را افزایش می‌دهد.

دستی محکم و ارگونومیک برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله کنترل ماشین، اتوماسیون، روباتیک، تجهیزات کشاورزی و وسایل نقلیه ایده آل است. این محفظه های آلومینیومی دایکاست سبک و راحت برای نگهداری طولانی مدت هستند، اما به اندازه کافی مقاوم هستند تا در شرایط کاری بسیار چالش برانگیز مقاومت کنند.

دو نسخه پایه موجود است: یکی برای منبع تغذیه خارجی بسته است. دیگری با محفظه باتری (4 x AA یا 2 x 9 ولت). هر پایه را می توان با انتخاب دو درب (نسخه R یا نسخه S) مشخص کرد: هر دو برای قرار دادن صفحه کلید غشایی یا برچسب محصول فرو رفته اند. نسخه R دارای لبه باریک است. نسخه S دارای یک شیب ارگونومیک است. در داخل، پیچ های رزوه ای برای PCB ها و صفحات نصب وجود دارد.

محفظه ها به عنوان استاندارد دارای رتبه IP 66 هستند (IP 67 اختیاری). آنها در سه اندازه موجود هستند: 180 x 80 x 42.4 mm، 220 x 100 x 42.4 mm و 220 x 100 x 62.4 mm. نسخه R به صورت استاندارد خاکستری روشن (RAL 7035) است. نسخه S دارای پایه مشکی (RAL 9005) و رویه فلزی نقره ای است.

لوازم جانبی عبارتند از: گلند کابل، گیره نگهدارنده (که با بند قابل استفاده است)، بست دیواری برای بستن گیره و بند حمل با محافظ.

کیف دستی ROLEC را می توان کاملاً سفارشی تهیه کرد. خدمات شامل رنگ های سفارشی، ماشینکاری CNC، حکاکی/ پردازش لیزری، چاپ با کیفیت عکس افسانه ها، آرم ها و گرافیک ها، محافظ EMC، پنجره های نمایشگر و مونتاژ می باشد.

سیستم های اتوماسیون سفارشی - راه حل بدون مصالحه
30 نوامبر 2020 | ماشین سازی و چارچوب ها، اخبار

اتوماسیون در قالب های مختلف، از جمله ماشین ها و سیستم های استاندارد متعددی که برای انجام عملکردهای خاص طراحی و ساخته شده اند، ارائه می شود. در انتهای دیگر مقیاس، تکثیر جدیدترین ربات های مشترک وجود دارد. اینها سطوح بالایی از انعطاف پذیری را ارائه می دهند، اما با محدودیت هایی در سرعت، بار و کاربرد برای اطمینان از ایمنی اپراتورهایی که فضای کاری یکسانی دارند.

با این حال، برنامه های بسیاری وجود دارد که نه رویکرد استاندارد و نه راه حل رباتیک، خواه یک نوع صنعتی یا مشارکتی باشد، نمی توانند تمام معیارهای مشخص شده را برآورده کنند. در این موارد، تنها یک سیستم اتوماسیون سفارشی، طراحی شده پیرامون الزامات و ویژگی های خاص محصول و فرآیندهای تولید آن، توانایی ارائه راه حل بهینه را بدون هیچ گونه مصالحه ای دارد.

این مقاله آموزنده توسط Paul Simmons، مدیر مهندسی در CME Limited، به این موضوع می‌پردازد که چه چیزی یک راه‌حل سفارشی را مؤثر می‌سازد و همچنین توضیح می‌دهد که چگونه اصطلاح «سفارشی» گاهی اوقات ممکن است اشتباه برداشت شود.

با توجه به انتخاب، همه ما ترجیح می دهیم فناوری اثبات شده را در قالب یک ماشین استاندارد بخریم که سابقه ای در این زمینه دارد. متأسفانه، این همیشه امکان پذیر نیست، به خصوص در مواردی که محصولات جدید در حال توسعه و عرضه به بازار هستند. در برخی موارد، این محصولات ممکن است نیاز به یک سری فرآیندهای خاص یا مراحل ساخت داشته باشند تا به روش هایی انجام شوند که ماشین های استاندارد موجود قادر به دستیابی به آن نباشند. اینجاست که یک راه حل سفارشی، متناسب با محصول و کارآمدترین فناوری های مورد نیاز برای تولید آن، کارآمدترین و بالقوه مقرون به صرفه ترین راه حل خواهد بود.

پل سیمونز در مورد اصطلاح سفارشی توضیح می دهد: «شایان ذکر است که اصطلاح سفارشی برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی ممکن است بر این باور باشند که اصطلاح "سفارشی" توانایی یا انعطاف پذیری محدودی را استنباط می کند. البته، برخی از ماشین‌های سفارشی وجود دارند که برای انجام کارهای مونتاژ یا پردازش بسیار تکراری روی قطعات بسیار خاص با انعطاف‌پذیری محدود طراحی شده‌اند. سیستم‌های سفارشی طراحی و ساخته شده توسط CME، راه‌حل‌های چند فناوری هستند که ممکن است ترکیبی از پنوماتیک، سیستم‌های سروو، ماشین‌های بینایی، روباتیک یا سایر فرآیندها را در بر گیرند. ما این راه‌حل‌های سفارشی را بر اساس نیازهای خاص مشتریان مشخص و تنظیم می‌کنیم، و مهم‌تر از همه، همیشه در نظر می‌گیریم که چگونه ویژگی‌های محافظت از آینده را تا جایی که امکان دارد ترکیب کنیم.»

به گفته پل سیمونز، کلید موفقیت در درجه اول مفاهیم طراحی نوآورانه CME است. هنگامی که اینها با طیف وسیعی از فناوری‌های اختصاصی ترکیب می‌شوند که با دقت انتخاب شده‌اند تا قابلیت و عملکرد سیستم را به حداکثر برسانند، نتیجه راه‌حلی است که تمام معیارهای فنی و تجاری را برآورده می‌کند و مزیت رقابتی را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

نقطه شروع، ارزیابی دقیق هر عملیات و مرحله جداگانه در فرآیند تولید همراه با مشتری است. این نه تنها جزئیات را در مشخصات مورد نیاز کاربر تعریف می کند، بلکه امکان در نظر گرفتن یک رویکرد جایگزین برای وظایف فردی را نیز فراهم می کند. پل سیمونز یک مثال خاص را برجسته می‌کند: «مشتری که قصد خرید یک سیستم خودکار جدید را داشت، یک مرحله از فرآیند موجود خود را توضیح داد. این بازرسی محصول در فواصل از پیش تعیین شده بود، با حذف محصول از خط و بردن آن به ایستگاه آفلاین. به عنوان بخشی از راه حل سفارشی ما، ما توانستیم در یک سیستم بینایی ماشین طراحی کنیم تا همان بررسی را انجام دهیم، اما 100٪ قطعات به طور خودکار تولید می شوند. این نه تنها کنترل کیفیت را بهبود بخشید، بلکه با حذف نیاز به بازرسی آفلاین، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز شد. یک تغییر ساده و در عین حال ارزشمند.»

یک راه‌حل سفارشی، در حالی که نیازهای امروزی را برآورده می‌کند، می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که درجه‌ای از انعطاف‌پذیری را برای طرح‌ها یا اندازه‌های محصول آینده در خود جای دهد. این را می توان به روش های مختلفی به دست آورد، یا از طریق یک سری تنظیمات یا تنظیمات از پیش تعریف شده، که در موارد خاص می تواند به طور خودکار از HMI سیستم، با روش های تنظیم دستی، یا در صورت نیاز با تغییر قطعات، شروع شود. نمونه‌های دیگر افزایش قابلیت یک سیستم ممکن است شامل یکپارچه‌سازی ربات(های) برای انتقال، جهت‌یابی یا انجام سایر وظایف مونتاژ یا پردازش باشد که به درجات انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارند.

یک راه حل سفارشی نیز از تجربه به دست آمده در بخش های مختلف بهره خواهد برد. پل سیمونز توضیح می دهد: "به عنوان یک شرکت فعال در تعدادی از بخش های مختلف بازار، ما از توانایی به کارگیری مفاهیم یا تکنیک های این بخش های مختلف بهره مندیم. به عنوان مثال، بخش تنباکو با سرعت بسیار بالایی کار می‌کند، بنابراین در جایی که سرعت برای برنامه‌ای در بخش دیگر ضروری است، می‌توانیم از آن تخصص برای کمک به تعریف راه‌حل استفاده کنیم. در مواردی که نظافت یا بهداشت مهم است، همان اصول اعمال می‌شود، ما می‌توانیم از تجربیات خود در داروخانه استفاده کنیم

  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • INDUSRTIAL beig

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی