گفته می شود سرو موتور موتور یکپارچه Schneider Electric’s Lexium32i دارای انعطاف پذیری و سادگی در سیم کشی و نصب به کاربران است.
محصولات کنترل حرکت اخیراً سروموتور دلتا Lexium 32i اشنایدر الکتریک را با الکترونیک یکپارچه ارائه کرده است که سادگی درایو Lexium 32 و سرو موتور موتور بدون برس برس قدرتمند Lexium BMI را در یک واحد واحد ترکیب کرده است. با یک مفهوم مدولار منحصر به فرد ، Lexium32i چهار ترکیب را ترکیب می کند:
• موتور BMI با مرحله قدرت
• واحد کنترل درایو Lexium32
• ماژول اتصال منبع تغذیه و
• ماژول اتصال I / O و Fieldbus
با استفاده از تنظیم کننده آنلاین ، کاربران می توانند چهار م componentsلفه فهرست شده را انتخاب کنند که باعث می شود Lexium 32i کاربر به برنامه های آنها اختصاص یابد و مونتاژ این چهار ملفه نیز آسان است - به راحتی روی هر م simplyلفه کلیک کنید و در کمتر از سه دقیقه پیوست کنید. این با سیم کشی ساده و کابل کشی آسان زمان مونتاژ را کاهش می دهد و بهره وری انرژی را بهبود می بخشد. تمام تنظیمات را می توان در دستگاه گوشی اختیاری به نام Multi-loader یا کارت حافظه ذخیره کرد و فقط کافی است کارت را وارد کنید تا تمام پارامترها در موتورهای بعدی بارگیری شود. نرم افزار راه اندازی "SoMove" از نظر پیکربندی ، راه اندازی و نگهداری کاربر پسند است و با رایانه های شخصی ، USB مستقیم و حتی تلفن های همراه سازگار است.
Lexium32i در دو اندازه قاب موتور موجود است: 70 میلی متر (1 فاز) و 100 میلی متر (3 فاز) با دامنه قدرت از 0.4 کیلووات تا 2.2 کیلووات. رابط های آن برخی از عملکردهای معروف مانند پیوند سریال Modbus ، CANopen ، CANmotion و EtherCAT را پشتیبانی می کند. این حالت های عملیاتی مانند Homing ، حالت دستی (JOG) ، کنترل سرعت ، کنترل جریان و کنترل موقعیت برای پاسخگویی به نیازهای مختلف برنامه در سرعت و کنترل مورد نیاز را دارد.
بر خلاف سروو درایوهای سنتی که در کابینت نصب می شوند ، Lexium32i مستقیماً روی دستگاه نصب می شود تا به کاربران کمک کند تا 60٪ فضای کابینت را کاهش دهند. همچنین به دلیل خنک شدن کمتر کابینت ، عدم نیاز به کابل موتور یا فضای کابینت برای درایو ، این امر هزینه کل مالکیت را تا 30 درصد کاهش می دهد. سروو موتور بدون برس Lexium32i با تجهیزات الکترونیکی یکپارچه یک محصول ایده آل و ابتکاری برای OEM ها و سازندگان ماشین در کاربردهای بسته بندی ، چاپ ، حمل و نقل مواد ، انتخاب و مکان ، پردازش مواد غذایی و موارد دیگر است.
سرو موتورها دستگاههایی با عملکرد بالا هستند و تمام آنچه در فناوری موتور بهترین است را نشان می دهند. بسیاری از مهندسان هر بار تمایل طبیعی به تعیین سرووهای سطح بالا احساس می کنند ، اما عملکرد به وضوح قیمت دارد. جرارد بوش ، متخصص کنترل حرکت INMOCO ، در مورد چگونگی انتخاب موتور سروو بهینه برای یک برنامه خاص و چگونگی توسعه فناوری در آینده ، ایده هایی ارائه می دهد.
سرو موتورها با دامنه وسیعی از سرعت کار می کنند ، گشتاور را در سرعت صفر تأمین می کنند و می توانند برای مدت طولانی و بدون گرم شدن بیش از حد در سرعت های پایین کار کنند. آنها همیشه در سیستم حلقه بسته با کنترل کننده (یا آمپ سروو) و حسگر بازخورد استفاده می شوند که بین آنها دائما جریان ورودی موتور را در برابر موقعیت شافت خروجی بهینه می کند.
این را می توان با یک ماشین مقایسه کرد: موتور نشان دهنده سرو موتور است ، راننده کنترل کننده است و سرعت سنج سنسور است. راننده سرعت سنج را می خواند و منبع سوخت (جریان ورودی) را در صورت لزوم تنظیم می کند تا سرعت مطلوبی را داشته باشد ، برق را تغییر دهد یا به موقعیت (پارکینگ) برسد.
در هنگام انتخاب سرو موتور ، چندین موضوع باید در نظر گرفته شود. بارزترین آنها سرعت خروجی یا دامنه سرعت است (که ممکن است منجر به گنجاندن یک دنده کاهش سرعت شود). ذکر این نکته مهم است که سازندگان مختلف عملکرد دور موتور خود را متفاوت بیان می کنند ، بنابراین هنگام انتخاب موتور بهتر است منحنی عملکرد سرعت / گشتاور موتورهای مختلف را در ولتاژ کار مورد نیاز مقایسه کنید.
از دیگر موارد می توان به گشتاور و حداکثر ظرفیت جریان موتور (بدون گرم شدن بیش از حد) اشاره کرد. برای همه اینها ، نیازهای مداوم و اوج باید در نظر گرفته شود.
مسئله مهم دیگر در بسیاری از برنامه ها محدودیت های فضا و شکل است. در طبیعت بسیاری از پروژه های سروو است که ممکن است موتور مجبور باشد در یک فضای از پیش تعیین شده قرار بگیرد ، در حالی که اگر قرار است موتور روی یک بازوی ربات متحرک سوار شود ، یا برای کاربردهای هوا باشد ، سبک بودن یک حسن مطلوب است.
پس از نصب سرو موتور ، باید متناسب با نیازهای برنامه شخصی تنظیم شود. در اغلب موارد عاقلانه است که در این مرحله از متخصص تامین کننده کمک بگیرید ، به ویژه اگر برنامه غیرمعمول یا طاقت فرسا باشد. متناوباً ، کنترل کننده سرو موتور می تواند شامل یک عملکرد تنظیم خودکار باشد که روند را بطور قابل توجهی تسریع می کند.
اولین بار کاربران سروو اغلب از انواع مختلف موتورهای حرکتی ، شایستگی نسبی و مناسب بودن آنها برای کاربردهای خاص گیج می شوند. به عنوان مثال ، موتورهای مگنت دائم و زخم شنت سرعت متغیری را با بار متفاوت فراهم می کنند ، و آنها را برای درایوهای ابزار ماشین ایده آل می کند ، در حالی که موتورهای زخمی سری دارای گشتاور شروع بالا هستند ، بنابراین در کارهای پر بار ترجیح داده می شوند. بسیاری از تغییرات دیگر در سرو موتور اصلی نیز وجود دارد ، مانند واحدهای زخم مرکب ، موتورهای فریم لس و پنکیک - هرکدام دارای ویژگی هایی هستند که در شرایط خاص جذاب هستند.
در مرحله اول ، مشخص کننده بدنبال تعادل بین قیمت و عملکرد و سپس سایر مسائل فنی است. در این مرحله نگاهی به برخی از نمونه های موتورهای واقعی در دنیای واقعی ممکن است به شما کمک کند تا مزایای طرح های مختلف را نشان دهد.
بهترین عملکرد عملکرد طراحی سرو موتور را می توان توسط موتورهای AKM INMOCO نشان داد. اینها تراکم گشتاور بسیار بالا و شتاب سریع را ارائه می دهند و با طیف گسترده ای از نصب ، اتصال ، بازخورد و سایر گزینه ها در دسترس هستند.
برای تأمین طیف وسیعی از برنامه های کاربردی ، موتورهای AKM در هشت اندازه قاب (40 تا 260 میلی متر) ، 28 ترکیب طول پشته قاب و 117 سیم پیچ "استاندارد" ارائه می شوند.
عملکرد گشتاور برای محدوده 0.16 تا 180 نیوتن متر گشتاور مداوم ثابت (1.4 تا 1590 پوند در) در 28 ترکیب قاب / پشته است. بعلاوه ، گشتاورهای خاصی غالباً از چندین اندازه قاب برای بهینه سازی قابلیت نصب و تطبیق اینرسی در دسترس هستند. سرعت حداکثر 8000 دور در دقیقه به معنی این است که بیشترین نیازهای برنامه با سرعت بالا را می توان برآورده کرد ، در حالی که سیم پیچ متناسب با سرعت پایین نیز موجود است.
سیم پیچ موتور AKM به طور خاص برای 75 Vdc ، 120 ، 240 ، 400 و 480 Vac تنظیم شده است. سیم پیچ های خاص به این معنی است که می توانند با تمام ولتاژهای استاندارد جهانی استفاده شوند. در تمام پیکربندی ها AKM خروجی روان با اعوجاج کم دنده و هارمونیک کم را فراهم می کند. دلیل دیگر سیم پیچ های کم سرعت مصرف کم جریان است ، اجازه می دهد یک تقویت کننده سروو کوچکتر انتخاب شود و بنابراین برای محور کامل صرفه جویی می کند.
از طیف کاملی از گزینه های بازخورد می توان استفاده کرد ، از جمله حلال ، رمزگذار (جابجایی) ، رمزگذار Sine-Absolute یا SFD (دستگاه بازخورد هوشمند).
دومین دامنه موتورهای INMOCO که عملکرد و قیمت رقابتی را متعادل می کند ، واحدهای VLM است. این گشتاور را از 0.5 نیوتن متر تا 16 نیوتن متر (اوج) می پوشانند و ویژگی های بیشتر مورد نیاز کاربران را در اختیار شما قرار می دهند ، یک راه حل حرکتی مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه ها با نیاز به عملکرد متوسط (انواع مختلف دست زدن ، حمل و نقل ، برنامه های کاربردی برش خورده ، چاقوی دوار ، تغییر ابزار ماشین و غیره).
این موتورors ساخت مدولار دارند و شامل 12 سیم پیچ استاندارد و محبوب ترین اندازه موتور هستند.
گزینه های بیشتر قابل انتخاب توسط کاربر اجازه می دهد تا موتور برای ادغام آسان در دستگاه یا سیستم میزبان مشخص شود. این موتورها برای استفاده در بسیاری از دستگاه های بازخورد با قیمت رقابتی مناسب هستند و لیدهای پروازی نیز ارائه می شوند.
INMOCO همچنین سری KBM موتورهای بدون برس بدون فریم را ارائه می دهد ، که یک راه حل فشرده و فشرده از نظر جسمی را برای دستیابی به دقت موقعیت در یک بسته موتور کوچک و قابل اطمینان ارائه می دهد. این به طراحان سیستم این انعطاف را می دهد که بدون متحمل شدن هزینه های مهندسی گران ، موتوری متناسب با عملکرد خاص و نیازهای بعدی برنامه را تعیین کنند.
این محدوده شامل 14 اندازه قاب است که هر کدام با حداکثر پنج طول پشته در دسترس است. انعطاف پذیری سری KBM توسط یک ویژگی امکان پذیر است که ابعاد توپی روتور موتورها را می توان در محدودیت های خاص سفارشی کرد ، سازندگان ماشین را قادر می سازد KBM را مطابق با نیازهای فیزیکی خود تنظیم کنند.
ویژگی های انعطاف پذیر طراحی و عملکرد موتورهای بدون برس KBM ، آنها را به گزینه ای جذاب برای استفاده در تجهیزات پزشکی ، پردازش / برش فلز ، بسته بندی ، چاپ ، هوا فضا ، دفاع و تجهیزات نفت و گاز تبدیل می کند که به یک حرکت کاملاً بهینه و کاملاً یکپارچه نیاز دارند. راه حل.
آینده
فن آوری سرو موتور چندین دهه است که وجود دارد و به خوبی توسعه یافته است. در حقیقت ، پیشرفتهای چشمگیر بعدی دشوار خواهد بود مگر اینکه مواد فوق العاده آهنربای قدرتمندتری پیدا شود. با این حال ، سازندگان سرو موتور هنوز دپارتمان های شلوغ توسعه دارند ، جایی که به جای کار بر روی موتورهای قدرتمندتر ، ایجاد پیکربندی ها و مفاهیم جدیدی است که مسائل دنیای واقعی را حل می کند و سازندگان سیستم های امروزی به آن پرداخته اند.
- ۰۰/۰۴/۰۶