اتوماسیون صنعتی

PLC
  • ۰
  • ۰

فکر کردن در داخل و خارج از جعبه
محوطه های برقی صنعتی معمولاً از آنچه در داخل جعبه است محافظت می کند ، اما برای بسیاری از صنایع بهداشتی و بهداشتی ، ویژگی های خارجی بسیار مهم است.

جودی کینی
28 ژوئیه 2021

شکل 1: فرآیندهای خودکار و دستگاههای توزیع شده به محفظه های بیشتری نیاز دارد که باید بتوانند عملیات بهداشتی و بهداشتی از جمله شستشو را تحمل کنند.
با احترام از AutomationDirect
به ندرت چیز خوبی از مخلوط کردن آب و قطعات الکترونیکی عمومی حاصل می شود. در حقیقت ، اکثر وسایل الکترونیکی باید در برابر گرد و غبار ، مواد شیمیایی و سایر آلودگی ها محافظت شوند. تجهیزات اتوماسیون صنعتی در محیط های چالش برانگیز مانند تجهیزات پردازش ، ماشین آلات روی کشتی یا هر مکانی که دستگاه ها باید از عناصر محافظت شوند ، نصب آنها در محفظه ای با درجه مناسب یک روش ساده برای این کار است.

با این حال ، برای برخی از برنامه ها ، به همان اندازه مهم است که فضای خارج از محوطه را در نظر بگیریم. این امر در مورد داروسازی ، اتاق تمیز و برنامه های پردازش غذا و نوشیدنی صدق می کند - همه آنها الزامات سختگیرانه ای برای تمیز نگه داشتن مناطق و جلوگیری از آلودگی محصول دارند.

این مقاله به جزئیات و گزینه هایی که طراحان هنگام انتخاب محفظه باید بدانند پرداخته است تا از آسیب رساندن به داخل و خارج جعبه جلوگیری کند.

بیشتر برای محافظت
درست همانطور که از ظروف آشپزی و آشپزی در آشپزخانه برای تهیه غذا استفاده می شود ، عملیات تولید مواد غذایی ، آشامیدنی و دارویی در اندازه های صنعتی بر روی ظروف ، قیف ها ، لوله ها ، مخازن و سایر تجهیزات برای پردازش محصولات متکی است. محوطه های برقی و اتوماسیون معمولاً طوری طراحی نشده اند که با این محصولات در تماس باشند ، اما مطمئناً در مجاورت آن قرار دارند. و اتوماسیون صنعتی اصفهان درست همانطور که ظروف آشپزخانه باید تمیز شوند ، تجهیزات پردازش صنعتی نیز تمیز می شوند-اما از طریق ماشین های شستشوی فشار قوی ، مواد شیمیایی و سایر فرآیندهای سنگین-بنابراین محفظه ها ممکن است در منطقه چلپ چلوپ قرار گیرند.

این فرایندها بطور فزاینده ای خودکار می شوند و به قطعات الکترونیکی تجهیزات اتوماسیون صنعتی اضافی همراه با محفظه نیاز دارند. برخی از انواع ابزار دقیق ، ماژول های ورودی/خروجی و سایر اجزای اتوماسیون برای کار مستقیم در محیط های شستشو بدون محفظه جداگانه ساخته شده اند ، اما درصد زیادی باید در کنترل پنل ها نصب شوند. اکثر کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) برای نصب داخل محفظه ها ، و همچنین دستگاه های مرتبط رابط انسان و ماشین (HMI) در نظر گرفته شده است.

رسانه ها و پروتکل های شبکه بهبود یافته ، افزایش سنسورهای جدید ، سیستم های بینایی و سایر پیشرفت های اتوماسیون و تمایل به کاهش هزینه و سیم گران قیمت در این زمینه به گونه ای ترکیب شده است که سیستم های امروزی ممکن است دارای پنل های کنترل بیشتری نسبت به قبل باشند که در سراسر سیستم توزیع شده اند. دستگاه یا نصب بزرگتر.

حتی اگر یک محفظه بتواند شرایط شستشو را تحمل کند ، باید دارای ویژگیهایی باشد که بعداً محیط را آلوده نکند. به عنوان مثال ، گوشه ها و گوشه های بیرونی محوطه ممکن است خاک یا باکتری را در خود جای دهد که می تواند تجمع کرده و مشکل ایجاد کند. برخی از عملیات باید در اتاقهای تمیز با شرایط خاص انجام شود. برای این مکانها ، ضروری است که مواد محفظه هرگز گاز خود را از دست ندهند و به منطقه نشت نکنند.

بررسی همه کادرهای مناسب
از آنجا که طراحان انتخاب محوطه خود را برای کاربردهای بهداشتی یا بهداشتی در نظر می گیرند ، باید چندین زمینه را مورد بررسی قرار دهند:

رتبه بندی و استانداردها
مواد محفظه و پایان
پیکربندی فیزیکی خارجی
گزینه های سخت افزاری و لوازم جانبی
واشر زدن
مقررات نصب
محوطه هایی که برای نصب در مکان های بهداشتی یا بهداشتی در نظر گرفته شده اند احتمالاً تحت شستشو قرار می گیرند. روشهای شستشو ممکن است شامل جریانهای فشار قوی ، آب گرم و/یا مواد شیمیایی مختلف از جمله اسیدها ، محلولهای سوزاننده یا حلالها باشد. حتی اگر با جت های قوی شسته نشوند ، ممکن است با محلول مایع تمیز و پاک شوند. در آمریکای شمالی ، نمره معمولی برای مقاومت در برابر جریانات آب تحت فشار NEMA 4 است و در صورت وجود مواد شیمیایی خورنده یا سوزاننده ، تجهیزات اتوماسیون صنعتی درجه مورد نیاز NEMA 4X است. رتبه بندی IP اروپا مستقیماً معادل نیست ، اما محفظه هایی با درجه IP65 ، IP66 ، IP66K و IP69K در برابر جت های آب به طور فزاینده ای مقاومت می کنند و IP69K شامل مقاومت در برابر آب تا دمای 176 درجه فارنهایت است.

استانداردهای صنعتی ، مانند NSF/ANSI 3A و 169 ، الزامات بهداشتی برای صنایع خاص مانند پردازش گوشت و طیور یا فرآوری مواد غذایی خاص را برآورده می کند. سایر صنایع ممکن است استانداردهای خاص خود را داشته باشند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز دارای الزامات قابل اجرا است. استانداردها نحوه ساخت محوطه ، سایر ویژگی های ساختمانی و نحوه استفاده از آنها برای خدمات بهداشتی را توضیح می دهند.

در حالی که استثناهایی وجود دارد ، بیشتر محفظه ها برای استفاده بهداشتی معمولاً برای مواد خارجی از فولاد ضد زنگ سری 300 استفاده می کنند ، که اغلب با یک

پایان شماره 4 پایان برس دار. روکش ها ممکن است ، اما می توانند شکنندگی ، لایه برداری یا شستشوی شیمیایی را ایجاد کنند. پوشش های فلزی ممکن است برای اتصالات داخلی مجاز باشد ، اما برای نمای بیرونی مجاز نیست. روکش باید در برابر خوردگی مقاومت کند و از هرگونه بافتی که می تواند رشد باکتری را دربر گیرد جلوگیری کند.

از نظر فیزیکی ، محوطه های بهداشتی باید مایعات را ریخته تا نتوانند در جایی جمع شوند. قسمت های بالایی محوطه معمولاً شیب دار هستند و درب دارای یک کانال روان یا ناودانی است که از دهانه آن محافظت می کند. از آنجایی که این ناودانها برای زهکشی نیز شیب دارند ، ممکن است دهانه محوطه ظاهر خاصی داشته باشد ، زیرا شکل دهانه مانند محوطه های استاندارد مستطیل شکل نیست. درزها جوش داده شده و صاف می شوند. همه لبه ها ، حتی برای اتصالات در معرض دید ، گرد می شوند تا نظافت را تسهیل کنند. نخ های در معرض دید یا سایر سطوح پیچیده مجاز نیستند.

شکل 2: محوطه های بهداشتی ، مانند این مدل ساخت هاموند که توسط AutomationDirect ارائه شده است ، دارای ناودان های شیب دار و جوش های درزدار است که به آرامی انجام می شوند ، به طوری که مایعات نمی توانند در جایی جمع شوند.
شکل 2: محوطه های بهداشتی ، مانند این مدل ساخت هاموند که توسط AutomationDirect ارائه شده است ، دارای ناودان های شیب دار و جوش های درزدار است که به آرامی انجام می شوند ، به طوری که مایعات نمی توانند در جایی جمع شوند.
با اجازه شرکت AutomationDirect و Hammond Manufacturing
محفظه ها ممکن است از پیچ های شش سر برای اتصال دهنده های خارجی استفاده کنند تجهیزات اتوماسیون صنعتی به جای سرهای پیچ دار یا پیچ فیلیپس ، که دارای شیارهای تعبیه شده است. از نظر داخلی ، لولاها اغلب طوری طراحی شده اند که هنگام نصب لبه های درب را به راحتی تمیز کرده و برای نظافت عمیق معمول به راحتی جدا شوند.

در حالی که دیوارها و درهای محفظه فلزی به راحتی آب را از خود دور می کنند ، کار سنگین مقاومت در برابر نفوذ رطوبت به مواد واشر که بین در و بدنه محفظه محکم شده اند می افتد. برخی از محفظه ها ممکن است دارای واشر داخلی دائمی به علاوه دومین واشر خارجی باشند که برای کارکردن در نظر گرفته شده است. واشر بیرونی باید در برابر تمیز کردن شدید ، مواد شیمیایی و شستشوی فشار بالا مقاومت کند-در حالی که مطابق با الزامات FDA و برای استفاده طولانی مدت در موقعیت بسته انعطاف پذیر است.

شکل 3: واشرهای سیلیکونی خارجی جهت تمیز کردن یا تعویض قابل جدا شدن هستند ، نیازی به چسبی ندارند که بر نظافت تأثیر بگذارد ، در برابر تمیزکاری مقاوم باشد و رنگ آمیزی شود تا هرگونه آلودگی به راحتی قابل مشاهده باشد.
شکل 3: واشرهای سیلیکونی خارجی جهت تمیز کردن یا تعویض قابل جدا شدن هستند ، نیازی به چسبی ندارند که بر نظافت تأثیر بگذارد ، در برابر تمیزکاری مقاوم باشد و رنگ آمیزی شود تا هرگونه آلودگی به راحتی قابل مشاهده باشد.
با اجازه شرکت AutomationDirect و Hammond Manufacturing
سیلیکون یک ماده محبوب برای این سرویس است و این ماده واشر ممکن است با فشار قابل تعویض باشد تا تعمیر و نگهداری آسان شود. اجتناب از چسب باعث می شود واشر به راحتی تعویض شود و از راه دیگری که ممکن است محیط به طور بالقوه آلوده شود اجتناب شود. در برخی از طرح های محوطه از سیلیکون آبی استفاده می شود تا هرگونه آلودگی در هنگام تمیز کردن به راحتی قابل مشاهده باشد.

تجهیزات نصب و سخت افزار همان ملاحظاتی را دارد که خود محفظه انجام می دهد. نقاط اتصال باید واشر داشته باشند یا به نحوی محافظت شوند. دیوارهای دیواری باید دارای حالت ایستاده باشند تا محفظه حداقل 2 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد و در پشت قابل تمیز شدن باشد. محوطه های روی زمین به همان دلایل نیاز به پاهای حداقل 6 اینچ دارند.

محوطه های بهداشتی با هیچ گونه نفوذی وارد نمی شوند ، زیرا فروشگاه های تابلو و نصب کنندگان صحرایی بسته به دستگاه های نصب شده و مسیرهای مسابقه آنها را در صورت نیاز ایجاد می کنند. به دلیل نگرانی از شستشو ، به ندرت لوله ها به عنوان ورودی بالا نصب می شوند ، حتی اگر اتصالات دارای رتبه مناسب باشند. گاهی اوقات ، نصب کنندگان ممکن است از روشهای جوشکاری در محل برای جلوگیری از استفاده از سخت افزار اضافی یا ایجاد نفوذ اضافی استفاده کنند.

محفظه ها از داخل و خارج محافظت می کنند
یک محفظه صنعتی می تواند فقط یک جعبه ساده برای محافظت از محتویات نسبتاً ظریف باشد. با این حال ، برای کاربردهای بهداشتی و بهداشتی در بسیاری از صنایع ، انتخاب محفظه اهمیت بیشتری برای جلوگیری از مایعات و مواد شیمیایی و تمیز نگه داشتن محیط اطراف دارد.

تجهیزات اتوماسیون صنعتی افزایش تعداد سنسورها ، افزایش دستگاه های هوشمند و افزایش سیگنالینگ اتوماسیون-همراه با تمایل به حداقل رساندن سیم کشی میدانی با شبکه سازی بسیاری از دستگاه های از راه دور-نیاز به محوطه های نصب شده در میدان را افزایش می دهد. وقتی طراحان تمام گزینه های فنی را درک کرده و بتوانند از بین مجموعه وسیعی از محصولات و لوازم جانبی انتخاب کنند ، می توانند بهترین تناسب را برای همه این موقعیت ها پیدا کنند.

جودی تی کینی ، PE ، مدیر محصول در AutomationDirect است. او مسئول تجزیه و تحلیل بازار و استراتژی ، انتخاب محصول و روابط تامین کننده برای محوطه های برقی ، محصولات مدیریت حرارتی محوطه و ابزارهای مرتبط است. کینی دارای B.S. در مهندسی مکانیک با افتخارات عالی از موسسه فناوری جورجیا. وی دارای بیش از 32 سال تجربه در زمینه طراحی ، ساخت ، ساخت ، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ،مهندسی پزشکی قانونی و مدیریت محصول.

مرحله 8 مارس
برای شروع روز در Tech LIVE لندن، آلیس ویلیامز، معاون استراتژی در اشنایدر الکتریک، ما را به عنوان یک نماینده زن در حرفه‌های به ظاهر بسیار تحت سلطه مردانه، طی کرد. ویلیامز از دوران حضور خود در ارتش و توانایی‌اش برای سرپیچی از شانس‌ها در محیطی که برتری مرد همچنان یک نگرانی است صحبت می‌کند.

او همچنین توضیح می‌دهد که چگونه در دنیایی که ظاهراً در بسیاری از جنبه‌ها علیه زنان است، موفق شد و شامل اشاره‌ای کوتاه به این است که چگونه زنان در هنگام تصادف در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند، علی‌رغم تمام آزمایش‌های تصادف انجام شده با استفاده از آدمک‌هایی که شبیه مردان هستند.

اما دلیل اصلی سخنرانی ویلیامز در این نمایشگاه افشای اهمیت زنان در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) بود. در بیشتر موارد، دختران جوان به عنوان کسانی در نظر گرفته می‌شوند که رهبری تنوع رانندگی در صنعت را بر عهده خواهند گرفت، اما او توضیح می‌دهد که زنان مسن‌تری نیز وجود دارند که مهارت‌های ارزشمندی برای برتری در مهندسی دارند.

یکی دیگر از نکات برجسته در صحنه مارس 8، النور لودلم، شریک DAC Beachcroft LLP بود که یک سخنرانی الهام بخش در مورد زنان شوهر ارائه کرد. او تجربیات خود را از تبعیض جنسی بیان کرد و توصیه هایی در مورد چگونگی غلبه بر موانع ارائه کرد.

  • ۰۰/۰۶/۱۰
  • INDUSRTIAL beig

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی