اتوماسیون صنعتی

PLC
  • ۰
  • ۰

انواع مختلف PLC چیست؟

انواع PLC
مانند هر تکه فناوری در جهان، هر دستگاه باید به نقطه ای برسد که بتواند مقیاس پذیر باشد یا برای کاربردهای خاص طراحی شود: مقیاس بزرگ، مقیاس کوچک، مقیاس متوسط، آنالوگ، دیجیتال، مستقیم. جریان، جریان متناوب - شما آن را نام ببرید.

کنترل‌کننده منطق قابل برنامه‌ریزی اساسی با این پیشرفت‌های تکنولوژیک با شاخه‌بندی به انواع مختلف که مناسب هر کاربرد خاص است و در نتیجه به حداکثر رساندن منابع اقتصادی هر مصرف‌کننده، سازگار شده است.

انواع PLC ممکن است بر اساس برخی پارامترها طبقه بندی شوند. با این حال، باید به شما یادآوری شود که برخی از همپوشانی‌ها ممکن است اعمال شوند، بنابراین ترکیبی از انواع PLC در هر سازنده ایجاد می‌شود.

فهرست مطالب [نمایش]

دو نوع عمده PLC
وقتی صحبت از انواع PLC به میان می‌آید، این دو رایج‌ترین پاسخی هستند که در هر منبعی از اینترنت پیدا می‌کنید، فقط به این دلیل که کمترین ظریف‌ترین طبقه‌بندی‌های موجود را دارند.

PLC ثابت / یکپارچه / فشرده
انواع PLC: ورودی/خروجی ثابت
انواع PLC: I/O ثابت (عکس از blog.cetrain.isu.edu)
این نوع PLC معمولاً PLC I/O ثابت نامیده می شود.

"I/O ثابت" در واقع مخفف "Input/Output" ثابت است. هنگامی که PLC های Compact را خریداری می کنید، متوجه خواهید شد که بخش ورودی و خروجی PLC در خود میکروکنترلر ادغام شده است.

این بدان معنی است که هر نوع خروجی یا ورودی ثابت است و توسط سازنده تعیین می شود.

علاوه بر این، تعداد ورودی ها و خروجی ها ممکن است در این نوع PLC افزایش نیابد.

PLC مدولار
انواع PLC: PLC مدولار
انواع PLC: PLC مدولار (عکس از blog.cetrain.isu.edu)
PLC ماژولار نوعی است که امکان گسترش چندگانه سیستم PLC را از طریق استفاده از ماژول ها فراهم می کند، از این رو اصطلاح "مژولار" نامیده می شود.

ماژول‌ها به کنترل‌کننده منطق قابل برنامه‌ریزی ویژگی‌های اضافی مانند افزایش تعداد واحدهای ورودی/خروجی می‌دهند و معمولاً استفاده از آنها آسان‌تر است زیرا هر جزء مستقل از یکدیگر است.

منبع تغذیه، ماژول ارتباطات، ماژول ورودی/خروجی همگی جدا از میکروکنترلر واقعی هستند، بنابراین شما باید آنها را به صورت دستی به یکدیگر متصل کنید تا سیستم کنترل PLC خود را ایجاد کنید.

یک نوع PLC مدولار، PLC رک سوار یا رک مانت است. در PLC نصب رک، ماژول ارتباطی PLC در خود رک قرار دارد، بنابراین تمام اتصالات متمرکز هستند.

مزایای استفاده از PLC مدولار چیست؟
PLC ماژولار مطلوب ترین نوع PLC به خصوص برای سیستم های صنعتی بزرگ با دستگاه های زیادی برای دریافت ورودی یا کنترل است. در اینجا برخی از مزایای PLC مدولار نسبت به PLC ثابت آورده شده است:

مقیاس پذیری
PLC ماژولار، از آنجایی که همیشه می توانید ماژول ها را بارها و بارها اضافه کنید، مقیاس پذیری بیشتری را نه تنها برای سیستم کنترل PLC شما، بلکه برای شرکتی که از کنترلر استفاده می کند، فراهم می کند.

با استفاده از PLC مدولار، فرآیندها متمرکزتر می شوند زیرا ماژول ها تنها به 1 کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی اضافه می شوند.

به دلیل طراحی ماژولار PLC، این شرکت می‌تواند خطوط مونتاژ خود را گسترش دهد، برای مثال، با اضافه کردن دستگاه‌های خروجی مشابه بیشتری که وظایف مشابهی را انجام می‌دهند تا توسط همان کنترل‌کننده کنترل شوند.

این کار با PLC I/O ثابت امکان پذیر نخواهد بود. با PLC ورودی/خروجی ثابت، فقط به ظرفیت آن دستگاهی که کنترل و اسکن ورودی را در سیستم کنترل شما انجام می‌دهد محدود می‌شوید.

با این حال، با PLC ورودی/خروجی ثابت، اگر سیستم کنترل شما فقط از تعداد انگشت شماری دستگاه تشکیل شده باشد که تنها یک دستگاه برای کار با آن کافی باشد، مزیت اقتصادی به دست خواهید آورد. فرض بر این است که این سیستم در سال های آینده به دستگاه های اضافی نیاز نخواهد داشت.

تعداد ورودی/خروجی
البته، از آنجایی که PLC مدولار مقیاس پذیر است، تعداد دستگاه های ورودی که باید توسط PLC اسکن شوند و همچنین تعداد قابلیت کنترل خروجی که دارد، بسیار بیشتر از PLC I/O ثابت است.

حتی یک ماژول اضافه شده برای PLC مدولار به اندازه کافی برای فراتر از ظرفیت ورودی/خروجی یک PLC ثابت با همان اندازه کافی است.

تشخیص عیب آسان تر
از آنجایی که هر تابع توسط هر یک از ماژول های PLC مدولار جدا می شود، تشخیص عیب بسیار آسان تر از ورودی/خروجی ثابت می شود.

مورد دوم مستلزم آن است که شما از مدارهای داخلی و اختصاصی PLc که استفاده می کنید، آگاهی داشته باشید.

اما در PLC ماژولار یک مشکل کمتر دارید زیرا برای مثال اگر همه خروجی ها کار نکنند و PLC ورودی را از دستگاه های ورودی دریافت نکند، ممکن است مشکل از ماژول I/O باشد.

عیب یابی یک PLC مدولار بسیار راحت تر است زیرا هر جزء را می توان به طور مستقل از کل سیستم PLC درمان کرد.

 

خرابی کمتر
همانطور که در آخرین نکته گفته شد، ممکن است متوجه شده باشید که تعمیر PLC ماژولار آسان تر است زیرا ماژول ها دارای سیستم های جداگانه هستند.

این به معنای زمان توقف کمتر برای خطوط مونتاژی است که توسط PLC کنترل می‌شوند، زیرا عیب‌یابی زمان کمتری نسبت به I/O ثابت می‌برد.

از آنجا که ماژول ها را می توان جداگانه خریداری کرد، الف

مزیت اصلی این کار این است که می‌توانید از مجموعه‌ای از ماژول‌های پشتیبان استفاده کنید تا بلافاصله یک ماژول شکسته را جایگزین کنید.

معمولاً این ماژول‌ها یا حتی PLC برای رسیدگی به شرایط صنعتی طراحی می‌شوند تا اغلب اتفاق نیفتد. اما داشتن یک نسخه پشتیبان در هر صورت کاملاً ارزشش را دارد!

با PLC ثابت، از آنجایی که عیب یابی سیستم PLC دشوارتر است، زمان بیشتری برای کار مجدد سیستم مورد نیاز است.

همچنین، اگر PLC به برخی خدمات توسط سازنده نیاز داشته باشد (که دوباره زمان زیادی می برد)، باید PLC را به طور کلی تعویض کنید تا سیستم شما دوباره کار کند.

اساسا، یک PLC پشتیبان به جای یک ماژول پشتیبان برای PLC های ثابت.

ترکیب ماژول ها
این قابلیت‌های ماژولار PLC را تا حد زیادی گسترش می‌دهد، زیرا می‌توانید ماژول‌های مختلف را هر طور که می‌خواهید برای رسیدن به یک هدف سیستم ترکیب و مطابقت دهید.

اساسا، PLC مدولار گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد، و حتی می‌توانید یک سیستم پیچیده‌تر از دستگاه‌ها ایجاد کنید که عملیات‌هایی را انجام می‌دهند که شاید حتی تصور نمی‌کردید یک PLC بتواند انجام دهد.

این یک چیز است که با بزرگترین بچه در زمین بازی دعوا کنید. این کاملاً متفاوت است که سعی کنید آن را با شرایط خود انجام دهید. اما Bowers & Wilkins با هدفون‌های روگوشی بی‌سیم جدید خود Px7 S2 اساساً با سونی مقابله کرده و از این سوال که آیا غول ژاپنی به این هدفون علاقه دارد یا نه. جسورانه؟ بی پروا؟ کمی از هر دو؟

چند سال پیش، Bowers & Wilkins هدفون‌های اصلی حذف نویز بی‌سیم Px7 خود را به بازار عرضه کرد و قیمت آن‌ها را برای دیدار با رهبر فعلی کلاس WH-1000XM4 سونی تعیین کرد. Bowers & Wilkins با بازی بر روی میراث و همچنین نقاط قوت خود، یک جفت هدفون ارائه کرد که قادر به رقابت در مورد اصول اولیه کیفیت صدا بود. بله، آنها از نظر ظاهری کمی شیک بودند، کمی سخت کوش بودند، اما آنها آن را در جایی که مهم بود داشتند، و آنها یک جایگزین معتبر متمرکز بر صدا برای گزینه سونی همه جانبه، همه رقصان و فاتح بودند.

ماه گذشته، سونی WH-1000XM5 خود را معرفی کرد. قیمت کمی افزایش یافته است، وزن کمی کاهش یافته است، لیست ویژگی ها و عملکردها تا زمانی که دست شما باقی می ماند. و بنابراین در اینجا Bowers & Wilkins با یک مدل جدید می آید. قیمت کمی افزایش یافته است، وزن کمی کاهش یافته است، تاکید بر کیفیت صدا و "پیچیدگی" نسبتاً خودآگاه دقیقاً یکسان است.

عکس: بورز و ویلکینز
پس آنچه که برای بیرون Px7 S2 به معنای ظاهری عالی و کم اهمیت است که با استفاده از مواد باکیفیت و لمسی ارائه می شود. حداقل، این در مورد نمونه بررسی سیاه ما صادق است. Px7 S2 399 دلاری (379 پوندی) نیز در رنگ‌های خاکستری یا آبی موجود است، اما اگر این روکش‌ها کیفیت را تضعیف کنند، شگفت‌زده می‌شویم.

ترکیبی از چرم نرم، منعطف و پر شده با مموری فوم در نقاط تماس، پارچه اعمال شده بی عیب و نقص بر روی قسمت های بیرونی هدبند و گوش بند، پلاستیک باکیفیت و بی صدا برای بازوها و لولاها، و پوششی سر به فلک کشیده استاندارد ساخت به Px7 S2 کمک می کند تا ظاهر و احساس خوبی داشته باشد. حتی در موردی که در آن سفر می کنند، بریدگی بالاتر از حد معمول احساس می شود.

قوطی های راحت و با شارژ سریع
Bowers & Wilkins آرایش آویز هدبند را اصلاح کرده و نیروی گیره را مجددا ارزیابی کرده است تا این هدفون را راحت‌تر از مدلی که جایگزین کرده‌اند، کند. و با حذف یک درصد از وزن (307 گرم در برابر 310 گرم Px7 قدیمی)، در واقع کار می کند. Px7 S2 باری برای پوشیدن ندارد و حتی در جلسات گوش دادن طولانی مدت راحت می ماند. این کمک می‌کند که بالشتک‌های گوش برای مدت طولانی در برابر برگشت گرمای بدن خود به کناره‌های سر مقاومت کنند.

عکس: بورز و ویلکینز
در داخل نیز اصلاحاتی صورت گرفته است. اما چیزی که تغییر نکرده است، تصمیم Bowers & Wilkins برای انتخاب این هدفون برای مشتریانی است که کیفیت صدا را بیشتر از مثلاً حذف نویز فعال تطبیقی ​​ارزش می‌دهند. Px7 S2 از بلوتوث 5.0 برای اتصال بی سیم استفاده می کند و با کدک های تطبیقی ​​SBC، AAC و aptX سازگار است—بنابراین کیفیت صدای 24 بیتی با وضوح بالا در دسترس است. خود صدا توسط یک جفت درایور دینامیک 40 میلی متری با برد کامل و لبه آزاد ارائه می شود. این یک طرح کاملاً جدید سلولزی زیستی با ارقام اعوجاج هارمونیک کل کمتر از محرکی است که جایگزین آن می شود.


این شرکت مدعی بهبود عملکرد حذف نویز فعال است، اما همچنان یک سیستم روشن یا خاموش باینری باقی می‌ماند که ممکن است مشتریانی را که از تنظیمات گسترده موجود از یک جفت سونی استفاده می‌کنند تحت تأثیر قرار ندهد. همچنین تغییراتی در آرایه میکروفون در تلاش برای بهبود کیفیت تماس و ارائه عملکرد عبور قانع‌کننده‌تر در زمانی که می‌خواهید بشنوید در اطرافتان می‌گذرد، ایجاد شده است.

عمر باتری بدون تغییر است، در 30 ساعت از کامل به صاف - اما این یک رقم بسیار قابل دستیابی است، و بنابراین اگر به سختی پیشگام باشد، رقابتی باقی می ماند. با این حال، چیزی که بهبود یافته است، زمان شارژ است: Px7 S2 را می توان در عرض دو ساعت از حالت خالی پر کرد (مدل قدیمی سه ساعت طول کشید) و تنها پس از یک ربع ساعت روشن شدن، به مدت هفت ساعت پخش خواهد شد.

بدون لمس، بدون صدا
عکس: بورز و ویلکینز
گزینه های کنترل گسترده ترین نیستند، اما موارد موجود به خوبی اجرا می شوند. Bowers & Wilkins گزینه کنترل لمسی را نادیده گرفته است و هیچ دستیار صوتی نیز در Px7 S2 تعبیه نشده است. در عوض، کنترل از طریق ترکیبی از کنترل‌های فیزیکی و برنامه Music شرکت در دسترس است.

در اطراف لبه گوش راست دکمه‌هایی قرار دارند که روشن/خاموش/جفت کردن بلوتوث، افزایش/کاهش صدا، و یک دکمه چند منظوره را پوشش می‌دهند که بسته به تعداد فشارهایی که دریافت می‌کند، می‌تواند پخش/مکث و پرش به جلو/عقب را انجام دهد. این کنترل‌ها بسیار کوچک، کاملاً نزدیک به هم و کاملاً شبیه به هم هستند - اما عادت کردن به آن‌ها خیلی طول نمی‌کشد.

همچنین یک سوکت USB-C نیز روی این گوشواره تعبیه شده است. می توان از آن برای شارژ یا گوش دادن با سیم سخت استفاده کرد. در واقع، Px7 S2 با کابل های USB-C-to-USB-C و USB-C-to-3.5 میلی متر برای این اهداف عرضه می شود.

در گوشواره دیگر یک دکمه چند منظوره وجود دارد که می‌تواند از طریق گوشی محدود شما حرکت کند

حافظه
درست مانند رایانه‌های رومیزی خودمان، PLC‌های مدولار قادر به افزایش حافظه برای ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر هستند.

قیاسی برای ورودی/خروجی ثابت و ورودی/خروجی مدولار
بهترین تشبیهی که من می توانم به آن فکر کنم یک کامپیوتر لپ تاپ به عنوان PLC I/O ثابت و یک کامپیوتر رومیزی به عنوان PLC I/O مدولار است.

رایانه های لپ تاپ معمولاً دارای یک رم ثابت و حافظه هارد دیسک هستند و معمولاً حتی برای ارتقاء آنها گران تر هستند.

سازگاری هارد دیسک و رم نیز در رایانه‌های لپ‌تاپ در صورت وجود برنامه‌های توسعه‌دهنده مشکل است.

رایانه‌های رومیزی دارای اسلات‌هایی هستند که به کاربر امکان می‌دهد فقط قطعات موجود را برای ارتقاء رایانه خود وصل یا جایگزین کند.

رم یا هارد دیسک ممکن است به راحتی با حذف رم موجود از اتصالات مربوطه و جایگزینی آن با رم جدیدی که در جایی خریداری کرده اید جایگزین شود.

اگرچه لپ‌تاپ‌ها معمولاً مزیت‌های بیشتری نسبت به رایانه‌های شخصی با قیمتی مشابه دارند (چون قابل حمل هستند)، محدودیت‌های قدرت پردازش آنها در مقایسه با رایانه‌های رومیزی بسیار کم است.

مانند PLC ثابت، ممکن است در ابتدا نسبت به PLC مدولار برتری بیشتری داشته باشد، اما در دراز مدت، PLC ماژولار همچنان مزیت اقتصادی بیشتری در برنامه های کاربردی بسیار سخت ارائه می دهد.

نوع PLC با توجه به خروجی
عملیات سوئیچینگ در مراحل اولیه PLC از نوع رله بود. این بدان معناست که یک سوئیچ الکترومکانیکی با استفاده از کنترل کننده منطقی برنامه پذیر برای تغذیه دستگاه های خروجی کنترل می شود.

در طول سال‌ها توسعه، توسعه‌دهندگان مزایای بیشتری در استفاده از روش‌های دیگر برای کنترل خروجی‌ها با استفاده از اجزای مختلف سوئیچینگ پیدا کرده‌اند: Triac و Transistors.

با این حال، قبل از انتخاب نوع خروجی که PLC باید داشته باشد، ابتدا باید نوع بار در نظر گرفته شود.

خروجی رله
انواع PLC: خروجی رله
انواع PLC: خروجی رله (عکس از plcs.net)
خروجی های رله هم برای دستگاه های جریان متناوب و هم برای دستگاه های خروجی جریان مستقیم مناسب هستند.

این در اصل یک رله به عنوان یک خروجی است و PLC سوئیچینگ رله را با عبور جریان از طریق سیم پیچ های آن کنترل می کند.

اگر هنوز نمی دانستید، وجود جریان از طریق یک سیم پیچ یک میدان مغناطیسی در وسط سیم پیچ ایجاد می کند که کنتاکت های فلزی رله را جذب می کند.

با این حال، یکی از مشکلات رله، سایش مکانیکی و پارگی است که در طی عملیات سوئیچینگ مکرر تجربه می کند.

از این رو، تا به حال باید متوجه شده باشید که خروجی نوع رله در عملیات سوئیچینگ نادر، به عنوان مثال، مناسب تر است. فعال کردن یک دستگاه با کار مداوم مانند یک موتور.

خروجی ترانزیستور
انواع PLC: خروجی ترانزیستور
انواع PLC: خروجی ترانزیستور (عکس از plcs.net)
ترانزیستورها دستگاه های نیمه هادی هستند که برای عملیات سوئیچینگ استفاده می شوند و در ریزپردازنده ها در مقیاس میکرو یا نانو استفاده می شوند.

در ترانزیستورها، هیچ قطعه مکانیکی یا متحرکی درگیر نیست، بنابراین سوئیچینگ سریعتر با استفاده از این نوع خروجی حاصل می شود.

دستگاه سوئیچینگی که دارای اجزای متحرک نباشد، دستگاه حالت جامد نامیده می شود. ممکن است قبلاً این را در دستگاه های ذخیره سازی شنیده باشید: درایوهای حالت جامد.

البته، همانطور که در خروجی های حالت جامد PLC انتظار دارید، از درایوهای حالت جامد باید انتظار سرعت بالاتری داشته باشید.

به هر حال، تنها خروجی‌های DC ممکن است توسط ترانزیستورها به دلیل ساختارشان مدیریت شوند: آنها فقط اجازه می‌دهند یک جهت جریان پس از سوئیچ کردن آنها جریان یابد.

یکی از مزیت‌های این نوع خروجی این است که PLC از جداسازی نوری برای سوئیچ کردن ترانزیستور استفاده می‌کند: بنابراین PLC را از منبع الکتریکی خروجی جدا می‌کند.

خروجی تریاک
ترایاک همچنین یک دستگاه حالت جامد است که معادل دو ترانزیستور "آینه ای" (به ویژه ترانزیستور اتصال دوقطبی) است.

از آنجایی که اکنون جریان می تواند در دو جهت جریان یابد، این نوع خروجی PLC ممکن است در کنترل خروجی هایی که از جریان متناوب استفاده می کنند استفاده شود.

خروجی آنالوگ
انواع خروجی های PLC که قبلا ذکر شد برای سوئیچینگ طراحی شده اند

عملیات این بدان معنی است که آنها ماهیت دیجیتالی دارند زیرا فقط در شرایط ON یا OFF کار می کنند.

خروجی های آنالوگ در حوزه متفاوتی قرار دارند. معمولاً PLC های خروجی آنالوگ سرعت دستگاه هایی که به طور مداوم در حال کار هستند مانند موتورها یا توربین ها را کنترل می کنند. البته محدوده ولتاژ/جریان بسته به سازنده و/یا ماژول ها متفاوت است.

انواع PLC بر اساس سایز
PLC های بزرگتر معمولاً برای کار با تعداد بیشتری از دستگاه ها طراحی می شوند، حتی در هر دو نوع ماژولار و ثابت.

با این حال، استفاده از این PLC های بزرگتر ممکن است همیشه کارآمدترین دستگاه برای تبدیل شدن به کنترل کننده سیستم خودکار شما نباشد.

سازندگان PLC، PLC های کوچکتر و کوچکتر را برای کاربردهای کوچکتر ایجاد کرده اند. در خرید نوع ثابت PLC، این معمولاً مهمترین عامل در نظر گرفته شده است، زیرا همانطور که قبلاً آموختید، PLC های ثابت در کاربردهای مقیاس کوچک که در آینده نیاز به توسعه زیادی ندارند، کارآمدتر استفاده می شوند.

مینی پی ال ​​سی
Mini PLC ها معمولا دارای 128 تا 512 نقطه ورودی/خروجی هستند که در حال حاضر برای یک سیستم کنترل بسیار زیاد است.

برای سیستم های کنترل کوچکی که پیش بینی می شود فقط کمی افزایش یابد، مینی PLC ها برای استفاده به جای PLC های بزرگتر (بالای 512 نقطه ورودی/خروجی) ایده آل هستند.

میکرو پی ال ​​سی
میکرو پی ال ​​سی ها آنهایی هستند که 15 تا 128 نقطه ورودی/خروجی دارند. آنها بیشتر در سیستم های اتوماسیون یا کنترل بسیار کوچک مانند سواری های تفریحی استفاده می شوند.

چرا؟ از آنجایی که سواری‌های تفریحی مستلزم این هستند که کنترل‌ها در نزدیکی خود سواری قرار داشته باشند، بنابراین نیاز به وجود یک "PLC مرکزی" برای همه سواری‌ها در شهربازی را حذف می‌کند.

علاوه بر این، از آنجایی که هر سفر تفریحی فقط می‌تواند چند دستگاه را برای اهداف ایمنی به اینجا و آنجا اضافه کند، آنها به تعداد زیادی از نقاط ورودی/خروجی نیاز ندارند، بنابراین Micro PLC در حال حاضر کافی است.

پیکو/نانو PLC
PLC های Pico کمتر از 15 نقطه ورودی/خروجی دارند.

معمولاً آنها در سیستم های مربی PLC دیده می شوند زیرا استفاده از آنها بسیار آسان است (و معمولاً با یک صفحه نمایش ارائه می شود) و برای مبتدیانی که می خواهند ابتدا اصول PLC را بدانند ترسناک به نظر نمی رسند.

چیزی که در دستگاه‌های Pico/Nano PLC واقعاً مطلوب است، سادگی و فشرده‌بودن آن‌ها است که معمولاً به اندازه دست شما هستند.

PLC های ایمنی
PLC ایمنی نوع خاصی از PLC است که مطابق با استاندارد IEC 61508 - ایمنی عملکردی سیستم‌های مرتبط با ایمنی الکترونیکی الکتریکی/الکترونیکی/قابل برنامه‌ریزی است.

اساساً، این نوع PLC درست مانند کنترل کننده منطقی معمولی عمل می کند با این تفاوت که تقریباً از کار نمی افتد.

این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد زیرا اینطور است. هیچ سناریوی دنیای واقعی ایده آل نیست. از این رو، Safety PLC‌ها به «اضافه‌کاری» مجهز شده‌اند، به گونه‌ای که اگر از کار افتاد، این کار را به روشی ایمن انجام می‌دهد.

با این حال، تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی از PLC های ایمنی استفاده می کنید، باید پرسنل تعمیر و نگهداری با تجربه و تحصیل کرده برای بررسی این PLC ها داشته باشید.

علاوه بر این، به دلیل مدار ایمنی اضافه شده، عموماً گرانتر از PLC معمولی است.

به غیر از آن، اگر مشکلی نبود، در دراز مدت استفاده از PLC های ایمنی به جای PLC های معمولی راحت تر است.

نتیجه
انواع مختلفی از PLC ها در بازار موجود است و در واقع قبل از اتصال یک دستگاه ورودی یا خروجی به PLC یا حتی قرار دادن PLC در سیستم کنترل خود، در واقع یک اطلاعات حیاتی برای یادگیری است، اگر شما مسئول طراحی هستید. برخی ممکن است یک خروجی AC را به یک PLC مبتنی بر ترانزیستور متصل کنند و این مشکل از قبل می شود. اگر تا این مرحله مطالعه کرده باشید، اکنون مروری کوتاه بر انواع مختلف PLC دارید که در کاربرد خاص خود مقرون به صرفه هستند.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با PLC ها، راهنمای برنامه نویسی PLC را در ادامه بررسی کنید!

  • ۰۰/۰۹/۰۹
  • INDUSRTIAL beig

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی